Trzech niemieckich studentów postanowiło stworzyć reklamę Mercedesa i zgłosić ją do konkursu branżowego. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie kontrowersyjna treść reklamy.
Akcja reklamy rozgrywa się w XIX wieku w małej, austriackiej wiosce. Jednym z bohaterów nagrania jest najnowszy Mercedes klasy C, który wyposażony jest w wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych. Jednym z nich jest automatyczne wykrywanie zagrożenia, co zaprezentowane jest na reklamie. Niemiecki samochód automatycznie wyhamowuje przed grupką dziewczynek bawiących się na ulicy.
W kolejnym przypadku na drodze Mercedesa staje mały chłopczyk i o dziwo auto nie zdążyło przed nim wyhamować. Całą sytuację zaobserwowała matka chłopca, która zrozpaczona woła „Adolf” a naszym oczom przedstawia się nazwa miejscowości, w której urodził się Hitler. Na koniec nagrania możemy ujrzeć informację, iż „Mercedes wykrywa zagrożenia zanim nastąpią”, a młody Hitler układa się w kształt swastyki.
Oburzenia reklamą nie kryło szefostwo Mercedesa, które natychmiast zażądało dodanie wzmianki w nagraniu, że niemiecki koncern nie jest powiązany z jego utworzeniem. Dodatkową ciekawostkę stanowi fakt, iż w konkursie, na który zgłoszona została reklama główną nagrodę funduje… właśnie Mercedes. Nagranie możecie obejrzeć poniżej: