Koncern motoryzacyjny Mercedes-Benz sprzedał w ubiegłym roku na polskim rynku 5469 samochodów marki Mercedes oraz Smart. Wynik ten pozwolił się Niemcom uplasować na drugim miejscu w segmencie aut luksusowych – tuż za BMW.
Pomimo ogólnego spadku w branży motoryzacyjnej, który utrzymał się na poziomie -1,4% producentowi samochodów ze Stuttgartu udało się zanotować wzrost w postaci +11,7%. Największym wzrostem (+77%) z wynikiem 938 nowo zarejestrowanych samochodów cieszyła się kompaktowa klasa B. Ponadto sporym zainteresowaniem cieszyły się auta klasy A (786 sztuk) oraz klasa C (757 sztuk). W klasie terenowej dominował model GLK z 585 sprzedanymi samochodami. Nieco niżej z wynikiem 553 nowo zarejestrowanych aut uplasował się większy model ML.
Co ciekawe, pomimo kryzysu w Polsce sprzedano o ¼ więcej sportowych samochodów Mercedesa fabrycznie poddanych tuningowi AMG. Zarejestrowano łącznie 68 samochodów, a wśród nich królował model ML 63 AMG. Na drugim miejscu znalazło się również auto terenowe – Gelenda.
Spółka Mercedes-Benz Polska czyli wyłączny importer samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych na polski rynek odnotowała łączny obrót w 2012 roku na poziomie 2,5 mld złotych. Wynik ten oznacza niewielki wzrost (+0,6%) w porównaniu z rokiem 2011.
Brak komentarzy.